Всім привіт, і це начальник Геніального штабу Серж Марко.
Нагадую, що в нас війна, і тому розвиток Збройних сил мене хвилює пріоритетно. І як тільки з'явилася "Військова доктрина" Зеленського, озвучена Апаршиним, я сів її читати.
І мені є що сказати.
Загалом "Військову доктрину" Зеленського можна охарактеризувати таким виразом: "Ми будемо робити те, що робилося і раніше, присвоївши собі ці досягнення".
Наявність «резерву постійної готовності» (існуючий ОР-1), позбавлення ЗСУ невластивих їм функцій (те, що робиться вже не один рік у реформах МО), взаємодія ЗСУ з арміями НАТО (міжнародні навчання між нашими арміями), система територіальної оборони (закони про тероборону ще фіг знає коли почали допилювати) і спускання донизу прийняття рішень, як мотивують у натовських арміях, – це все реалізується потихеньку. Ну і реформа "Укроборонпрому", яка була ще раніше озвучена нинішньою владою.
Забезпечення житлом, бла-бла-бла...
Але є нюанс.
Мене напружили деякі фрази. "Військове майно, яке не використовується за призначенням, буде передано в управління центральних або місцевих органів влади, інших органів, уповноважених управляти держмайном". А ще фраза про те, що в армії багато зайвого майна і його треба терміново продати.
Так ось, дітки, сідаємо зручніше і вчимося читати між рядків.
Що стосується теми продажу надлишкового майна. При Гриценко була запущена така схема реалізації: береться ряд сертифікованих компаній, які можуть торгувати і беруть на реалізацію військового майна. Ці фірми замовляють оцінку майна в оцінювачів і, як правило, вступають з ними в змову, занижуючи вартість. Компанія знаходить кінцевого покупця, домовляється про офіційну/неофіційну частину, оцінює майно за допомогою оцінювача нижче реальної вартості, бере на реалізацію, а потім продає нижче за ринок, отримуючи відкат у вигляді зекономленої для покупця суми.
Цей схематоз ніщо прикрити не могло, нормативки, як по машинах/квартирах, в оцінювачів немає, визначити реальну вартість важко, ніякої публічності в питанні не було.
Зараз якраз майна на продаж виставляється мало, та й воно здебільшого нікому не потрібне, наприклад якісь значки радянських часів, якісь майки, яким сто років в обід, й інший непотріб. На них особливо не заробиш. Але якщо влада поміняється, то через цей департамент і через схематози можна протягнути будь-яке майно. Наприклад, ті ж танкові двигуни, які були продані одній із фірм-прокладок у 2007-2008 роках, а потім БТУ в особі генерала Мельника викуповувало їх за завищеною вартістю й одержало подарунок у вигляді слідчих НАБУ і СІЗО, а також обуреної спільноти.
Але, судячи з настрою Апаршина, продажі збираються розвивати. А розвивати їх можна тільки в одному напрямку – продавати не сміття різне, а дійсно потрібні речі. Які кимось у МО будуть визначатися як непотрібні.
Далі. "Військове майно, яке не використовується за призначенням, буде передано в управління центральних або місцевих органів влади, інших органів, уповноважених управляти державним майном", – йдеться в заяві, яку передав Апаршин.
І ось тут ми згадуємо військові містечка і гектари землі, які при Гриценко передавалися в управління місцевим і центральним органам влади, а звідти вже розподілялися між кінцевими власниками. У МО зараз діє мораторій на продаж землі, але, дивлюся, нова влада хоче змінити цей принцип і ввести схематоз минулих років. Прикро – з урахуванням того, скільки часу МО витратило, щоб повернути хоча б частину нерухомості, розграбованої найчеснішими полковниками...
Загалом поки те, що пропонує команда Зеленського, – це розвиток армії нової влади з інтегрованим схематозом тих людей, які були при владі, коли Гриценко був міністром оборони.
А отже – не перемикайтеся, нас чекають дуже цікаві часи, коли армію треба буде захищати не тільки на бойових кордонах, а й у Києві, на Повітрофлотському проспекті.